Sunday, December 19, 2010

kisah tentang arnab saya

rumah arnab wafa
pada  suatu  hari  emak  saya  membeli  arnab.  saya  sangat  gembira  sampai  beberapa  hari  itu saya  selalu memberi  arnab  saya  makan  sayur.  Emak  Saya Cakap  bagi  lah  arnab  makan  lobak  pulak.  baiklah mama.
selepas  itu wafa  pun  pergi  memberi  arnab  wafa  makan . malam  malam  pun  wafa  bagi  arnab  wafa  makan . selepas  bagi arnab  wafa  makan  pada  siang  dan  malam  wafa  pun  tidur  pada  waktu malam.  selepas itu  wafa  bangun  dari  tidur  dan  mandi  makan  dan  minum . mama  cakap  dekat  wafa  wafa  ni  kira  makan  ja . pergi  bagi arnab  wafa  makan . baik  mama . sampai  beberapa  hari  tu  mama suruh  kemas baju  untuk  pergi  rumah  atuk.  abah  pun  ikut  sekali selepas  beberapa  jam  abang  terigat  yang  mama  kata  yangnak  beli  arnab  abang.  mama  pun  cakap  terlupa  pulak . abah  singgah  kedai  beli haiwan  kejap  boleh  tak.  abah kata  nak  buat  apa.  nak  beli  arnab .  abah  cakap tok  sah  buat  apa  kan kat  rumah  tu  ada  lagi.  tapi  mama  yang  suruh.  abah  pun  singah  ke  kedai  beli  haiwan.  kami  berlima  pun  turun  .abah  cakap  cepat  lah  beli  haiwan  tu . mama ada  duit  ka  tanya  abah.  mama  cakap  ada  la  sikit . abah  pun  beri  mama  sedikit duit  untuk  membeli  arnab . selepas  itu  mama   memberi  nama  arnab itu  koko. bersambung....

No comments:

Post a Comment